Będzie sprawniej i bezpieczniej w Sieci urzędu!

Data: 22.02.2023 r., godz. 00.00    922
Powiat Otwocki wziął udział w projekcie, którego celem jest m.in. wykonanie diagnozy cyberbezpieczeństwa oraz zakup sprzętu IT wraz z oprogramowaniem niezbędnych do realizacji e-usług oraz pracy zdalnej. Dzięki temu będzie sprawniej i bezpieczniej.
Głównym celem projektu jest zwiększenie cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów cyfrowych, wzmocnienie infrastruktury sprzętowej, a tym samym kompetencji urzędu do skutecznej realizacji zadań publicznych z zastosowaniem informatyzacji z możliwością pracy zdalnej. Cel zostanie zrealizowany poprzez:
- zakup sprzętu IT wraz z oprogramowaniem: 10 zestawów komputerowych, 4 komputery przenośne (laptopy) oraz 10 skanerów na potrzeby wydziałów merytorycznych Starostwa Powiatowego w Otwocku,
- przeprowadzenie audytu/diagnozy z zakresu cyberbezpieczeństwa, opracowanej przez uprawniony podmiot zewnętrzny posiadający odpowiednie uprawnienia.

Zakup kompletnych zestawów komputerowych wpłynie korzystnie na jakość oraz dostępność świadczonych przez wydziały merytoryczne Starostwa Powiatowego usług, nie tylko w formie bezpośredniej obsługi, ale przede wszystkim z wykorzystywaniem technologii cyfrowych- w formie e-Usług. Zastąpienie wysłużonego sprzętu nowym spowoduje wzrost efektywności i sprawności wykonywanych przez urzędników powierzonych im zadań, a także poprawi komfort wykonywania bieżących obowiązków, m. in. poprzez potencjalnie mniejszą awaryjność oraz większą wydajność nowego sprzętu IT. Zakup komputerów przenośnych (laptopów) rozszerzy możliwość wykonywania przez pracowników obowiązków służbowych poza siedzibą Starostwa Powiatowego, m.in. w ramach pracy zdalnej, co przyczyni się do zapewnienia ciągłości oraz sprawności realizacji zadań Urzędu. Zakup skanerów w znacznym stopniu usprawni oraz podniesie jakość obsługi w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Otwocku, który każdego dnia obsługuje z ich wykorzystaniem bardzo dużą ilość interesantów z terenu całego powiatu. Zdigitalizowane za pomocą skanera dokumenty mogą być następnie włączone do elektronicznego systemu obiegu dokumentów, co stanowi ważny element procesu cyfryzacji.

Przeprowadzenie diagnozy cyberbezpieczeństwa pozwoli na zlokalizowanie ewentualnych słabych stron działającego dotychczas systemu zabezpieczeń oraz umożliwi sprawne ich skorygowanie. Spowoduje to zwiększenie bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia. W efekcie realizacja projektu wpłynie na wzrost potencjału cyfrowego Starostwa Powiatowego w Otwocku poprzez rozwój infrastruktury IT wydziałów merytorycznych, jak również na podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa systemów informatycznych. Projekt korzystnie wpłynie na jakość, dostępność, efektywność oraz bezpieczeństwo wykonywanych usług publicznych, w tym przede wszystkim usług świadczonych z wykorzystaniem technologii cyfrowych.

Dodatkowe informacje o projekcie:
Grant pozyskano w ramach konkursu „Cyfrowy Powiat” (Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU, Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020);
Kwota: 100.000zł