W celu załatwienia spraw należy kontaktować się za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji, tj.:
1) telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach określonych w ust. 1:
a) Kancelaria ul. Górna 13 - tel. 22 778-1-300, 326, 339,
b) Kancelaria ul. Komunardów 10 - tel. 22 788-15-34, 35,
c) Sekretariat Starosty - tel. 22 778-1-301,
d) Wydział Administracyjny -tel. 22 778-1-330,
e) Wydział Architektury i Budownictwa - tel. 22 788-15-34 i 35 wew. 371, 376,
f) Wydział Finansowy - tel. 22 778-1-314, 340,
g) Wydział Geodezji i Kartografii - tel. 788-15-34 i 35 wew. 391,395, 396, 397,
h) Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej – tel. 22 778-1-381, 778-1-307,
i) Wydział Gospodarki Nieruchomościami – tel. 22 788-15-34 i 35 wew. 361, 362,
j) Wydział Komunikacji i Transportu - tel. 22 778-1-333, 778-1-336, 778-1-354,
k) Powiatowy Inżynier Ruchu - tel. 22 778-1-304,
l) Wydział Ochrony Środowiska - tel. 22 788-15-34 i 35 wew. 359, 357,
m) Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych - tel. 22 778-1-321, 324,
n) Punkt Paszportowy - tel. 22 788-09-09,
o) Zarządzanie Kryzysowe - tel. 22 719-48-21,
p) Biuro Kultury i Promocji - tel. 22 788-15-34 i 35 wew. 387,
q) Biuro Rady - tel. 22 778-1-334, 337,
r) Powiatowy Rzecznik Konsumentów -tel. 22 778-1-327;
2) za pomocą poczty elektronicznej – kancelaria@powiat-otwocki.pl;
3) za pomocą elektronicznej Platformy Usług Publicznych ePUAP:
4) za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe w Otwocku ul. Górna 13, 05-400 Otwock;
5) umożliwia się Interesantom składanie pism bezpośrednio w Kancelariach Starostwa przy ul. Górnej 13 oraz przy ul. Komunardów 10 w godzinach pracy urzędu.