Powiat pozyskał grant na cyfrowy rozwój samorządu i cyberbezpieczeństwo!

Data: 17.10.2022 r., godz. 15.00    946
Władze powiatu podpisały z Centrum Projektów Polska Cyfrowa umowę o wartości 100 000 zł na realizację konkursu grantowego „Cyfrowy Powiat”. Realizacja projektu wpłynie m.in. na wzrost potencjału cyfrowego Starostwa Powiatowego w Otwocku.

W czwarte, 13 października br. Starosta Otwocki Krzysztof Szczegielniak i Wicestarosta Paweł Zawada wraz z przedstawicielem Centrum Projektów Polska Cyfrowa, podpisali umowę na realizację grantu w ramach konkursu „Cyfrowy Powiat”. Powiat Otwocki otrzymał dofinansowanie w wysokości 100 000,00 zł, co stanowi 100% kwoty wydatków kwalifikowalnych Projektu.


W ramach realizacji grantu, Powiat zakupi sprzęt IT wraz z oprogramowaniem: 10 zestawów komputerowych, 4 komputery przenośne (laptopy) oraz 10 skanerów na potrzeby wydziałów merytorycznych Starostwa Powiatowego w Otwocku, a także przeprowadzi audyt/diagnozę z zakresu cyberbezpieczeństwa.


Realizacja projektu wpłynie na wzrost potencjału cyfrowego Starostwa Powiatowego w Otwocku oraz na podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa systemów informatycznych. Projekt korzystnie wpłynie na jakość, dostępność, efektywność oraz bezpieczeństwo wykonywanych usług publicznych, w tym przede wszystkim usług świadczonych z wykorzystaniem technologii cyfrowych, na rzecz wspólnoty lokalnej oraz pozostałych interesariuszy.


Konkurs „Cyfrowy Powiat” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU  działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.


 


                    fb cyfrowy_powiat.jpg (2.08 MB)