1. W zakresie obsługi gospodarczej Starostwa:
- opracowywanie i realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali Starostwa;
- realizacja
- planów w zakresie remontów budynków i lokali będących własnością Skarbu
- Państwa we współpracy z Wydziałem Nieruchomości;
- prowadzenie książek obiektów Starostwa;
- wykonywanie
- funkcji administratora budynków Starostwa, w tym: zawieranie umów
- związanych z dostawą mediów do budynków, prowadzenie spraw dozoru
- mienia, zapewnienie estetyki w budynkach Starostwa, utrzymanie czystości
- i porządku w budynkach Starostwa i terenach do nich przyległych;
- zaopatrzenie materiałowo - techniczne Starostwa oraz nadzór nad bieżącą konserwacją inwentarza ruchomego;
- bieżąca konserwacja i remonty instalacji i urządzeń w budynkach Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu Otwockiego;
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych;
- prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej mienia;
- rejestracja faktur i terminowe przekazywanie ich do rejestracji;
2. W zakresie inwestycji:
- opracowywanie planów inwestycyjnych powiatu oraz ich realizacja;
- przygotowywanie i realizacja procesów inwestycyjnych powiatu;
- prowadzenie
- całości spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych na roboty
- budowlane, zgodnie z Prawem zamówień publicznych,
- przygotowywanie informacji, ocen i analiz dot. sytuacji inwestycji, remontów.
3. W zakresie zamówień publicznych:
- przygotowywaniem
- i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych
- prowadzonych przez Powiat i Skarb Państwa, w oparciu o wnioski złożone
- przez Komórki organizacyjne;
- prowadzenie rejestru postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz rejestru odwołań;
- przygotowanie
- i przekazanie do Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdania z udzielonych
- zamówień publicznych na podstawie danych uzyskanych z Komórek
- organizacyjnych;
- formułowanie i umieszczanie ogłoszeń: w
- Biuletynie Zamówień Publicznych oraz w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych
- Wspólnot Europejskich, przygotowywanie ogłoszeń w uzgodnieniu z Komisją
- Przetargową w celu umieszczania na stronie internetowej powiatu i na
- tablicy ogłoszeń;
- sporządzanie specyfikacji istotnych
- warunków zamówienia, ogłoszenia o zamówieniu (zaproszenia do negocjacji,
- zapytania o cenę) w porozumieniu z komórkami właściwymi dla tematu
- zamówienia i z Komisją Przetargową;
- uczestniczenie w przygotowywaniu projektów umów;
- formułowanie korespondencji z wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu we współudziale z Komisją Przetargową.
4. W zakresie funduszy zewnętrznych:
- informowanie o możliwości pozyskiwania funduszy zewnętrznych na zadania powiatowe;
- wnioskowanie
- do Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, oraz innych
- funduszy rządowych i pozarządowych o pozyskanie środków na inwestycje
- powiatowe, na podstawie dokumentów otrzymanych przez właściwe komórki
- organizacyjne;
- prowadzenie rejestru pozyskanych środków zewnętrznych na podstawie danych przekazanych przez właściwe komórki organizacyjne;
- realizowanie projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych przy współpracy z komórkami merytorycznymi Starostwa.