Zakres zadań

Liczba odwiedzających: 2895
Do zadań Wydziału należy:

1. W zakresie obsługi gospodarczej Starostwa:

  • opracowywanie i realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali Starostwa;
  • realizacja
  • planów w zakresie remontów budynków i lokali będących własnością Skarbu
  • Państwa we współpracy z Wydziałem Nieruchomości;
  • prowadzenie książek obiektów Starostwa;
  • wykonywanie
  • funkcji administratora budynków Starostwa, w tym: zawieranie umów
  • związanych z dostawą mediów do budynków, prowadzenie spraw dozoru
  • mienia, zapewnienie estetyki w budynkach Starostwa, utrzymanie czystości
  • i porządku w budynkach Starostwa i terenach do nich przyległych;
  • zaopatrzenie materiałowo - techniczne Starostwa oraz nadzór nad bieżącą konserwacją inwentarza ruchomego;
  • bieżąca konserwacja i remonty instalacji i urządzeń w budynkach Starostwa;
  • prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych;
  • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu Otwockiego;
  • prowadzenie ksiąg inwentarzowych;
  • prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej mienia;
  • rejestracja faktur i terminowe przekazywanie ich do rejestracji;


2. W zakresie inwestycji:

  • opracowywanie planów inwestycyjnych powiatu oraz ich realizacja;
  • przygotowywanie i realizacja procesów inwestycyjnych powiatu;
  • prowadzenie
  • całości spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych na roboty
  • budowlane, zgodnie z Prawem zamówień publicznych,
  • przygotowywanie informacji, ocen i analiz dot. sytuacji inwestycji, remontów.


3. W zakresie zamówień publicznych:

  • przygotowywaniem
  • i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych
  • prowadzonych przez Powiat i Skarb Państwa, w oparciu o wnioski złożone
  • przez Komórki organizacyjne;
  • prowadzenie rejestru postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz rejestru odwołań;
  • przygotowanie
  • i przekazanie do Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdania z udzielonych
  • zamówień publicznych na podstawie danych uzyskanych z Komórek
  • organizacyjnych;
  • formułowanie i umieszczanie ogłoszeń: w
  • Biuletynie Zamówień Publicznych oraz w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych
  • Wspólnot Europejskich, przygotowywanie ogłoszeń w uzgodnieniu z Komisją
  • Przetargową w celu umieszczania na stronie internetowej powiatu i na
  • tablicy ogłoszeń;
  • sporządzanie specyfikacji istotnych
  • warunków zamówienia, ogłoszenia o zamówieniu (zaproszenia do negocjacji,
  • zapytania o cenę) w porozumieniu z komórkami właściwymi dla tematu
  • zamówienia i z Komisją Przetargową;
  • uczestniczenie w przygotowywaniu projektów umów;
  • formułowanie korespondencji z wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu we współudziale z Komisją Przetargową.


4. W zakresie funduszy zewnętrznych:

  • informowanie o możliwości pozyskiwania funduszy zewnętrznych na zadania powiatowe;
  • wnioskowanie
  • do Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, oraz innych
  • funduszy rządowych i pozarządowych o pozyskanie środków na inwestycje
  • powiatowe, na podstawie dokumentów otrzymanych przez właściwe komórki
  • organizacyjne;
  • prowadzenie rejestru pozyskanych środków zewnętrznych na podstawie danych przekazanych przez właściwe komórki organizacyjne;
  • realizowanie projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych przy współpracy z komórkami merytorycznymi Starostwa.