Jesteś tutaj:

Pytanie do starosty

Wykaz pytań wraz z odpowiedziami starosty.
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Dzień Dobry. Chciałbym się dowiedzieć na czym polega dłuższa praca urzędu w poniedziałki i jaka jest to pomoc dla petenta. Wczoraj o godzinie 16:10 przyszedłem do urzędu z chęcią załatwienia sprawy, po czym ,,miłe" panie powiedziały, że numerki są wydawane do godziny 16 i już niestety nie mogą mnie przyjąć i odpowiedzieć na jakiekolwiek pytanie. Rozumiem ze to niby wydłużenie pracy urzędu to jakaś ściema żeby nikt nie mógł się przyczepić do państwa ale chciałbym przypomnieć że to urząd jest dla ludzi a nie odwrotnie.
    (Daniel, 27.10.2016 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie Danielu

    w odpowiedzi na e-maila z dnia 27.09.2016r., informuję, że Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Otwocku przyjmuje interesantów w poniedziałek w godzinach 8-16.30 ( przy czym 16,00 -16,30 pełniony jest dyżur) , wtorek - piątek 8.00 - 15,15. Zarządzanie przepływem i obsługą klientów regulowane jest poprzez urządzenie wydające bilety. System jest podzielony tematycznie: rejestracja, sprawy inne, wydanie dowód rejestracyjnych, prawa jazdy. Automat uwzględnia średni czas przeznaczony na daną czynność ( tj. na rejestrację 30 min, na sprawy inne 15 min oraz na wydanie dowodu rejestracyjnego oraz prawa jazdy 10 min.) adekwatnie do obsady kadry pracowniczej w danym dniu. Maszyna, po przeliczeniu możliwości przerobowych, automatycznie blokuje wydawanie numerków.

    Jednocześnie informuję, że pracownicy tut. Wydziału Komunikacji dokładają starań aby wypełniać swoje obowiązki w sposób budzący zaufanie mieszkańców do Urzędu.

    Informacja o sposobie załatwiania spraw w Wydziale udzielana jest w każdym przypadku i różnych formach: ustnie przy okienku w godzinach pracy, telefonicznie e-mailowo oraz listownie.

    Z poważaniem
    Agnieszka Bąk
    Dyrektor Wydział Komunikacji i Transportu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Dzień Dobry

    Zastanawiam się, co za idiota postanowił zrobić ścieżkę rowerową wraz z chodnikiem dla pieszych na ulicy Hożej od Andriollego do Ronda Raczkowskiego? Nie ma wydzielonego pasa dla rowerów na tej ulicy, a rowerzyści są zagrożeniem dla pieszych. Postawiono znak, że pół chodnika dla pieszych i pół chodnika dla rowerów. Dodam, że obok chodnika są parkingi dla samochodów i parkujący wysiadając często przechodzą przez ten podzielony
    chodnik. A jakby było mało, to wspomnę jeszcze , że bliżej bloków na ulicy Hożej jest drugi chodnik , gdzie wiele razy widziałem już jeżdżących rowerzystów , choć mają wydzielony pas dla siebie od strony ulicy. Cały ten
    kawałek ścieżki rowerowej jest zagrożeniem i dla pieszych jak też dla rowerzystów i parkujących tam kierowców. Czy Szanowne Starostwo może coś z tym zrobić ?
    (Michał, 30.06.2016 r.)
    Foto Krzysztof Kłósek
    Wicestarosta Otwocki
    Odpowiedź:
    Dzień dobry

    w odpowiedzi na pański e-mail z dnia 30 czerwca 2016 r. dotyczący wykonania ścieżki rowerowej wraz z chodnikiem dla pieszych na ul. Hożej od ul. Andriollego do ronda Raczkowskiego, uprzejmie informuję, że inwestorem przedmiotowej inwestycji było miasto Otwock, a sama inwestycja została wykonana w 2014 r. na podstawie zawartego porozumienia pomiędzy powiatem Otwockim, a miastem Otwock. Nadmieniam, że roboty budowlane wykonane zostały na podstawie zatwierdzonego projektu budowlano-wykonawczego i oznakowane zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu.

    W kwestii organizacji ruchu uprzejmie informuję, że wskazany przez pana chodnik stanowi ciąg pieszo-rowerowy oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami znakami C-13/16, po którym na zasadach równorzędnych mogą poruszać się zarówno piesi jak również rowerzyści. Zgodnie z art. 4 pkt 11a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 460), ”art. 4 pkt 11a określenie droga rowerowa oznacza – drogę przeznaczoną do ruchu rowerów albo rowerów i pieszych, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem. Natomiast zgodnie z § 40 ust 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 170, poz. 1393) „§ 40. 1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami jednośladowymi; ruch pieszych i rowerzystów odbywa się: 1) na całej jej powierzchni, jeżeli symbole oddzielone są kreską poziomą, co ma zastosowanie w tym przypadku.

    Odrębną kwestią jest szerokość pasa drogowego drogi powiatowej – ul. Hożej w Otwocku, która na wymienionym przez pana odcinku nie pozwala na zastosowanie odrębnego chodnika i ścieżki rowerowej z uwagi na miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, uchwalony Uchwałą

    Nr XXXI/329/2001 Rady Miasta Otwocka z dnia 11 kwietnia 2001 r., który przewiduje szerokość pasa drogowego ul. Hożej o szerokości 16 m. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa miejscowego chodnik usytuowany przy blokach znajduje się poza pasem drogowym drogi powiatowej, rowerzyści którzy korzystają z tego chodnika łamią przepisy kodeksu drogowego.

    Reasumując: zastosowane rozwiązania projektowe, jak również wykonane roboty budowlane są zgodne z założeniami i przepisami prawa, a wspólne korzystanie z ciągu pieszo-rowerowego wymaga wzajemnego poszanowania interesów pieszych i rowerzystów oraz współżycia społecznego.

    Z poważaniem,

    Paweł Rupniewski
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Szanowny Panie Starosto

    Przygotowuję się do pisania pracy zaliczeniowej. Na stronie powiatu znalazłem informacje o stowarzyszeniach i klubach sportowych, jednak mam wrażenie, że ich wykaz nie jest na bieżąco aktualizowany. Czy coś się zmieniło we współpracy z ngo? Czy po 20 maja przewiduje Pan zmiany we współpracy?
    (Aleksander, 02.05.2016 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie Aleksandrze,

    Zmiany we współpracy zostały określone w Dzienniku Ustaw z 2015 poz. 1923 – ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw, kluczowe z nich to:
    1. Założenie Stowarzyszenia. Najistotniejszą zmianą jest niewątpliwie zmniejszenie liczby członków potrzebnych do utworzenia stowarzyszenia posiadającego osobowość prawną z 15-stu dotychczasowych do 7-miu. Ta zmiana była wynikiem realizacji postulatów społecznych, w których wskazywano na trudności w zebraniu i utrzymaniu wymaganej ilości 15-stu członków, zaś w praktyce w stowarzyszeniu działało i tak tylko kilka osób, a aktywność pozostałych sprowadzała się do podpisania listy.
    2. Terenowa jednostka organizacyjna stowarzyszenia. Druga istotna zmiana dotyczy terenowej jednostki organizacyjnej, której ustawodawca daje możliwość prowadzenia działalności w oparciu o statut stowarzyszenia oraz uzyskania osobowości prawnej. Ustawodawca dodał nowe przepisy art. 10a-10b, dotyczące zasad jej funkcjonowania. Rozpoczęcie działania może nastąpić po uzyskaniu wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego. Kwestię likwidacji jednostki terenowej zawarto w art. 10a ust. 7 Prawa o stowarzyszeniach:
    W przypadku rozwiązania terenowej jednostki organizacyjnej posiadającej osobowość prawną, przeprowadza się jej likwidację. Majątek pozostały po likwidacji pozostaje majątkiem stowarzyszenia. Do likwidacji przepisy art. 36 i art. 37 stosuje się odpowiednio.
    3. Reprezentacja w umowach i sporach z członkiem zarządu. Do art. 11 Prawa o stowarzyszeniach został dodany nowy ustęp 4, wzorowany na podobnych regulacjach w Kodeksie spółek handlowych (m.in. art. 210 § 1 K.s.h.):
    W umowach między stowarzyszeniem a członkiem zarządu oraz w sporach z nim stowarzyszenie reprezentuje członek organu kontroli wewnętrznej wskazany w uchwale tego organu lub pełnomocnik powołany uchwałą walnego zebrania członków (zebrania delegatów).
    Przepis ten koresponduje z art. 11 ust. 3 Prawa o stowarzyszeniach, który obliguje stowarzyszenie do posiadania zarówno zarządu, jak i organu kontroli wewnętrznej – zazwyczaj jest to komisja rewizyjna.
    4. Postępowanie rejestrowe stowarzyszenia. Zupełnie nowe brzmienie nadano przepisowi art. 16, dotyczącym rejestracji stowarzyszenia w Krajowym Rejestrze Sądowym. W dotychczasowym brzmieniu art. 16 Prawa o stowarzyszeniach przewidywał jedynie, że „sąd rejestrowy wydaje postanowienie o zarejestrowaniu stowarzyszenia po stwierdzeniu, że jego statut jest zgodny z przepisami prawa i założyciele spełniają wymagania określone ustawą”. W nowym brzmieniu przepis ten staje się ust. 1 nowego art. 16, zaś w ust. 2 dopuszczono możliwość wyznaczenia przez sąd rejestrowy posiedzenia wyjaśniającego, natomiast w ust. 3 – zobowiązano sąd rejestrowy do oddalenia wniosku, jeżeli stowarzyszenie nie spełnia warunków określonych w przepisach prawa.
    5. Organ nadzoru. Ponadto rozszerzono obowiązek sądu rejestrowego związany z powiadamianiem organu nadzoru (wojewody lub starosty właściwego ze względu na siedzibę stowarzyszenia) – art. 16 ust. 4 i 5. Dotychczas sprowadzał się on do powiadomienia o wpisaniu stowarzyszenia do KRS oraz przesłania statutu. Problemem interpretacyjnym bywała niekiedy forma tego „zawiadamiania”. Od maja 2016 r. będzie to przesłanie odpisu postanowienia o wpisie, statutu stowarzyszenia, listy założycieli i podjętych uchwał. Ponadto sąd będzie zobowiązany (również poprzez przesłanie odpisu postanowienia) zawiadomić właściwy organ nadzorujący także o wykreśleniu.
    W nowym art. 25 ust. 1 wskazuje się bardzo wyraźnie na ograniczony zakres sprawowanego nad stowarzyszeniem nadzoru: wyłącznie w zakresie zgodności działania stowarzyszeń z przepisami prawa i postanowieniami statutu. Ponadto, nie tylko organ nadzoru będzie mógł wnioskować o rozwiązanie stowarzyszenia. Uprawnienie takie uzyskał również kurator – w myśl postanowień nowego art. 31 ust. 2 Prawa o stowarzyszeniach. Podstawą wniosku o rozwiązanie jest brak przewidzianych w ustawie władz stowarzyszenia oraz brak warunków do ich wyłonienia w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy. Organ nadzoru może żądać rozwiązania także w sytuacji, gdy liczba członków stowarzyszenia jest mniejsza niż liczba członków wymaganych do jego założenia.
    6. Opłaty za wpis i jego zmianę. Od maja 2016 r. problemów być już jednak nie powinno – doprecyzowano treść art. 17 ust. 4 (w nowej regulacji – ust. 3):
    Postępowanie w sprawach o wpis lub zmianę wpisu stowarzyszenia oraz terenowej jednostki organizacyjnej do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego jest wolne od opłat sądowych.

    Zwolniony od opłat, według nowego art. 32 ust. 2 Prawa o stowarzyszenia, będzie także organ nadzoru wnoszący wnioski w ramach sprawowanego nadzoru.

    Pozostałe zmiany dotyczą przede wszystkim stowarzyszeń zwykłych (nieposiadających osobowości prawnej). Zmiany dotyczące przekształcania stowarzyszeń zwykłych w tzw. rejestrowe (nowe art. 42a-42e) wchodzą w życie dopiero 1 stycznia 2017 r. Jeśli dojdzie do przekształcenia, to stowarzyszenie zwykłe zostanie rozwiązane bez prowadzenia postępowania likwidacyjnego z chwilą wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
    Odsyłam Pana również na stronę portalu organizacji pozarządowych ngo.pl.

    Wykaz stowarzyszeń i klubów sportowych powiatu otwockiego jest aktualizowany gdy zachodzą zmiany w strukturach organizacji.

    Z poważaniem
    Dyrektor Wydziału Organizacyjnego i Spraw Społecznych
    Andrzej Mazek
  • Pytanie: (kategoria: Kultura)
    Panie Starosto Bardzo proszę o informacje, po ile środków dla każdego z samorządów (gminnych i Powiatu) zostało przeznaczonych na realizację projektu "Powiat Otwocki - Stolica Kultury Mazowsza". Tych danych zabrakło zarówno w prasie, jak i w relacji z inauguracji stolicy.
    (Aneta, 07.03.2016 r.)
    Foto Krzysztof Olszewski
    Członek Zarządu Powiatu
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani Aneto,

    Podział środków na projekt „Stolicę Kultury Mazowsza” wygląda następująco:
    1. Gmina Celestynów – 4.500,00 zł,
    2. Gmina Józefów – 9.500,00 zł,
    3. Gmina Karczew – 9.500,00 zł,
    4. Gmina Kołbiel – 9.000,00 zł,
    5. Gmina Osieck – 8.000,00 zł,
    6. Gmina Otwock – 20.500,00 zł (w tym Otwockie Centrum Kultury - 10.500,00 zł),
    7. Gmina Sobienie-Jeziory – 6.000,00 zł,
    8. Gmina Wiązowna – 7.400,00 zł,
    9. Powiat Otwocki – 23.500,00 zł (w tym Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury – 9.500,00 zł),
    10. Powiatowa Biblioteka Publiczna w Otwocku – 600,00 zł,
    11. Miejska Biblioteka Publiczna w Otwocku – 1.500,00 zł.

    Zaproponowany podział uwzględnił zapotrzebowanie zgłoszone przez poszczególne gminy lub ośrodki kultury. Ponadto zaproponowano dodatkową kwotę dla Miasta Otwocka ze względu na jubileusz 100-lecia Miasta Otwocka.

    Z poważaniem

    Roman Zdunik
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Ochrona Środowiska)
    Szanowny Panie Starosto

    W okolicach Woli Duckiej każdego dnia zwożone są ogromne ilości śmieci. Na zapytanie co się tam dzieje otrzymałam informację jak poniżej. Proszę o informację gdzie mogę znaleźć wydanie owej decyzji? Dlaczego pozwala Pan na to by cierpieli ludzie, którzy mieszkają na tamtych terenach? Dlaczego nie obchodzi Pana to iż smród który jest tak odurzający że głowy czasem z domu nie można wychylić? Będę wdzięczna za odpowiedź.

    "Dzień Dobry

    Szanowna Pani, na podstawie zgłoszenia mailowego w sprawie zwożonych i zrzucanych śmieci w ogromnych ilościach na terenie naprzeciwko stacji Orlen w Woli Duckiej, dokonano oględzin w terenie. Ustalono, że składowanie odpadów na ternie wskazanym przez Panią odbywa się z godnie z wytycznymi zawartymi w decyzjach administracyjnych.
    Organem uprawnionym do wydania zezwolenia na składowanie odpadów jest Starosta Otwocki.

    Z poważaniem,

    Anna Sawińska
    Urząd Gminy Wiązowna
    Wydział Ochrony Środowiska"

    Z poważaniem
    Łucja Jarzębińska
    (Łucja, 24.02.2016 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    W odpowiedzi na zadane pytanie pragnę poinformować, że kwestia magazynowania odpadów na terenie „naprzeciwko stacji Orlen w Woli Duckiej”, zostanie niezwłocznie zbadana przez pracowników Wydziału Ochrony Środowiska. Z informacji zawartych w Pani piśmie wynika iż prawdopodobnie na przedmiotowym terenie, działalność prowadzi jedna z firm gospodarujących odpadami, która posiada zezwolenie Starosty na zbieranie odpadów. Jednak zasadnym jest dokładne sprawdzenie niniejszej działalności z przepisami prawa oraz wydanym zezwoleniem na zbieranie odpadów. Informuję również, że zgodnie zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z późn. zm.) dostęp do informacji o środowisku przysługuje każdemu obywatelowi. Jeśli jest Pani zainteresowana treścią wydanego przez Starostę zezwolenia na zbieranie odpadów należy wystąpić o udzielnie informacji w trybie art. 8, 9 i 12 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku… Wniosek dostępny jest na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Otwocku pod niniejszym linkiem: http://www.bip.powiat-otwocki.pl/59,druki-do-pobrania.html lub w Wydziale Ochrony Środowiska przy ul. Komunardów 10 w Otwocku.

    Z upoważnienia Starosty

    Magdalena Żurawska
    Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowny Panie Starosto

    Zwracam się z uprzejmą prośbą o namalowanie pasów dla pieszych w Karczewie na ul. Mickiewicza przy rogu ul. Piłsudskiego... Czasem przejście na drugą stronę ulicy w stronę lasu graniczy z cudem... Przebieganie jest bardzo niebezpieczne, zwłaszcza z małym dzieckiem w wózku. Przydałoby się przejście dla pieszych, aby bezpiecznie wybrać się na spacer do lasu.

    Pozdrawiam.
    (Edyta, 18.01.2016 r.)
    Foto Cezary Łukaszewski
    Starosta Otwocki
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani Edyto

    W odpowiedzi na wiadomość e- mail z dnia 21 grudnia 2015 r. dotyczącą możliwości wykonania przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Mickiewicza i ul. Piłsudskiego w Karczewie, Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku informuje, że wykonanie przedmiotowego przejścia będzie możliwe po uprzednim wykonaniu dokumentacji chodnika łączącego sieć istniejących chodników z duktem leśnym i ul. Adama Mickiewicza oraz wykonaniu i zatwierdzeniu projektu stałej organizacji ruchu staraniem i na koszt Urzędu Miasta w Karczewie.

    Jednocześnie informujemy, że skrzyżowanie dróg Piłsudskiego i Mickiewicza jak również proponowana lokalizacja przejścia dla pieszych, łączącego chodnik na ul. Mickiewicza z istniejącym połączeniem jezdni (włącznie dla rowerów) ze ścieżką rowerową, znajduje się na łuku drogi, co ujemnie będzie wpływać na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

    Zwracam uwagę, że wspomniane wyżej połączenie jezdni służy tylko i wyłącznie do obsługi ruchu rowerowego (np. wjazd na ścieżkę rowerową jednośladu z ul. Piłsudskiego) i nie jest możliwe użytkowanie go przez ruch pieszy analogicznie jak na ścieżce rowerowej.
    Odnosząc się do istniejącego stanu prawnego, a w szczególności do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunkach technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach ( Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 1281 z poźn. zm.), wskazać należy, że ww. akt prawny nie określa zasad umieszczania przejść dla pieszych na łukach drogi, a na odcinkach prostych i na prostych w rejonie skrzyżowania.

    Uzyskana opinia Biura Inżyniera Ruchu z dnia 17 czerwca 2015 r. w sprawie możliwości zasadności zlokalizowania przejścia dla pieszych może być brana pod uwagę pod warunkiem wspomnianym na wstępie niniejszego pisma, tj. po uprzednim wykonaniu dokumentacji i robót budowlanych polegających na wykonaniu chodnika łączącego sieć istniejących chodników z duktem leśnym i ul. Adama Mickiewicza oraz wykonaniu i zatwierdzeniu projektu stałej organizacji ruchu dla przejścia dla pieszych.

    Analogiczną odpowiedź w sprawie ww. przejścia dla pieszych przesłaliśmy pismem z dnia 29 września 2015 r. sygn. DZD/4812/OR-2771W/MK/15 do Pani Małgorzaty Spirowskiej - radnej Rady Miasta w Karczewie.

    Z poważaniem

    Mirosław Pszonka
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Szanowny Panie Starosto

    Piszę w sprawie kolejowej wieży ciśnień w Otwocku.
    Czy są jakieś plany w stosunku co do tego obiektu? Szkoda żeby taki obiekt marniał. Warto by było wymienić okna żeby budynek dalej nie niszczał. Warto także by było odmalować go, sprawdzić stan techniczny tego obiektu, powstawiać okna, sprawdzić dach. Taki obiekt powinien być chlubą miasta i cieszyć oko mieszkańców.
    Proszę o odpowiedź w sprawie mojego maila.

    Pozdrawiam.
    (Artur, 01.01.2016 r.)
    Foto Cezary Łukaszewski
    Starosta Otwocki
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Zgadzam się z Panią, że taki obiekt jest na pewno godny ochrony i powinien cieszyć mieszkańców miasta i powiatu. Problem polega jednak na tym , że zarówno grunt, jak i sam obiekt jest własnością PKP. Wobec powyższego faktu utrzymanie obiektu we właściwym stanie technicznym nie należy do naszych kompetencji. Jedynie, co mogę zrobić, to zwrócić się do władz PKP o przeznaczenie odpowiednich środków na odrestaurowanie budynku, o którym Pani pisze.

    Z poważaniem

    Mirosław Pszonka
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Dzień Dobry,
    chciałabym dowiedzieć się, czy na ul. Komunardów w Świdrze (na
    której obecnie budowany jest chodnik) będzie kładziony nowy asfalt?
    Robotnicy rozkopali pół ulicy, na której znajduje się przedszkole oraz
    starostwo. Ogólny stan ulicy jest bardzo zły; powstaje dziura na dziurze, a
    miasto zamiast coś z tym zrobić, udaje, że nic się nie dzieje.
    Liczę na odpowiedź i pozdrawiam, Julia.
    (Julia, 17.12.2015 r.)
    Foto Cezary Łukaszewski
    Starosta Otwocki
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Niestety nie mogę odpowiedzieć na Pani Pytanie dotyczące ułożenia nakładki
    asfaltowej na ulicy Komunardów z jednego powodu, jest to ulica należąca do
    Gminy Otwock. W związku z powyższym tylko pracownicy Urzędu Miasta Otwocka
    mogą udzielić pełnej informacji w w/w temacie.

    Z poważaniem

    Mirosław Pszonka
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowny Panie Starosto!

    Czy urząd jest przygotowany do zmian w prawie o rzeczach znalezionych? Ile w zeszłym roku (styczeń - grudzień) przekazano rzeczy do starosty? Ile w tym samym okresie odmówiono rzeczy do przechowania? Z kim kontaktować się w przypadku rzeczy znalezionych / zagubionych?
    (Ksawery, 24.08.2015 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Wyjaśniam, że Starostwo Powiatowe w Otwocku stosuje się do przepisów ustawy z dnia 20 lutego 2015r. o rzeczach znalezionych (Dz.U.z 2015r.,poz397) od dnia 21 czerwca 2015 roku. Szczegółowe informacje znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Otwockiego w zakładce Biuro Rzeczy Znalezionych. W 2014 roku przekazano i przyjęto 10 rzeczy do tut. Biura Rzeczy Znalezionych Starostwa Powiatowego w Otwocku.

    Kontakt Biuro Rzeczy Znalezionych:
    Anna Strzeżek
    Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych Biuro Zarzadu Ul.Górna 13 05-400 Otwock
    Tel.:22 778-1-324
    Fax.:22 778-1-302


    Z up. Starosty

    Anna Rudnicka
    Zastępca Dyrektora Wydziału Organizacyjnego i Spraw Społecznych
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Witam W dniu dzisiejszym to jest 01 sierpnia 2015 roku w rocznice wybuchu powstania warszawskiego w rocznice gdy nasi dziadkowie, ojcowie nasze babki i matki chwycili za broń by walczyć o wolną niepodległą Polskę, by walczyć o moją wolność i wolność tysięcy, milionów Polaków, również o wolność Pana, Panie Starosto Powiatu Otwockiego !!! Przejechałem się po mieście z ciekawości by zobaczyć jak władze samorządowe tego miasta i powiatu uczciły tą jakże piękną i ważną datę w historii Polski i co ujrzałem ????!!!!!
    Powiem Panu obraz który świadczy o tym, że w tym mieście, mieście które taak mocno pod względem geograficznym, przemysłowym, kulturowym i historyczny jest związane z Warszawą – w tym mieście władze nie pamiętają o tym iż pierwszy sierpnia to rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. Nie wywieszono choćby jednej flagi biało czerwonej na gmachu Starostw Powiatu Otwockiego – możliwe że się Pan wstydzi tych barw, możliwe że wstydzi się Pan tej rocznicy, ale jeżeli Pan się wstydzi biało czerwonych barw, jeżeli Pan się wstydzi tej daty to proszę ustąpić ze stanowiska Starosty Powiatu Otwockiego, nie jest Pan godzien by piastować tak dumne stanowisko.
    Nie jest Pan godzien reprezentować mieszkańców dumnych z historii Polski i swego regionu w tym również żołnierzy AK walczących w rejonie Otwocka a później biorących udział w Postaniu Warszawskim. Teraz wiem dlaczego to miasto i powiat wygląda jak ruina, niczym skansen PRLu.
    Pozdrawiam Piotr PANIEC
    (Piotr PANIEC, 01.08.2015 r.)
    Foto Cezary Łukaszewski
    Starosta Otwocki
    Odpowiedź:
    W nawiązaniu do Pana wystąpienia z dnia 1 sierpnia 2015r. uprzejmie informuję, że formy upamiętnienia rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego są różne. I tak Starostwo Powiatowe w Otwocku upamiętniło ten patriotyczny i bohaterski zryw przy obelisku przy ul.Armii Krajowej, gdzie o godz. 17.00 wystawiony był poczet sztandarowy Starostwa oraz złożona została wiązanka z kwiatów.
    Pana wystąpienie, niestety muszę to napisać, jest żałosne i nijak się ma do rzeczywistości, szczególnie dotyczącej mojej osoby. Nigdy nie wstydziłem i nie wstydzę się barw biało-czerwonych, nigdy nie wstydziłem i nie wstydzę się obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Myślę, że wypowiedż Pana świadczy o jednym, na pewno nie Panu oceniać moją osobę, mój honor czy też piastowana funkcję. Na koniec muszę Pana poinformować, że aby tak godnie i uroczyście obchodzić rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, to od 1989 roku aż do rozwiązania działałem w Komitecie Obywatelskim „Solidarność”. Pytanie, co Pan zrobił aby uczcić te rocznicę? Niestety jest Pan omotany nienawiścią, gdyż na pewno ani miasto ani powiat nie są ruiną.

    Z poważaniem
    Mirosław Pszonka
    Starosta Otwocki