Komunikat dotyczący awarii w OPWiK – decyzje możliwe we wtorek wieczorem

Data: 05.04.2025 r., godz. 11.11    529
Woda z sieci OPWiK wciąż nie nadaje się do picia ani do celów sanitarnych. Choć do systemu wodociągowego została już podłączona woda pochodząca z oczyszczonych filtrów – która według wewnętrznych analiz jakościowych charakteryzuje się lepszymi parametrami niż woda surowa – to nadal nie została ona oficjalnie dopuszczona do użytkowania.

Podczas briefingu prasowego z 5 kwietnia (godz. 12:00) poinformowano, że do sieci wodociągowej podłączono wodę pochodzącą z oczyszczonych filtrów. Wstępne analizy wewnętrzne wskazują, że ma ona lepsze parametry niż surowa woda, jednak zgodnie z obowiązującymi przepisami niezbędne jest uzyskanie wyników badań mikrobiologicznych, które prowadzi Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna. Proces ten wymaga 72 godzin i nie może zostać przyspieszony.


Ostateczna decyzja o dopuszczeniu wody do użytku sanitarnego i/lub spożywczego zapadnie we wtorek wieczorem (8 kwietnia). Wówczas będzie wiadomo, czy sytuacja może zostać częściowo lub całkowicie odwołana.


Do tego czasu obowiązuje zakaz korzystania z wody z sieci OPWiK, poza użyciem jej do spłukiwania toalet.


Mieszkańcy Otwocka i Karczewa mają stały dostęp do wody dystrybuowanej przez służby – szczegółowe lokalizacje punktów dystrybucji są dostępne na stronach internetowych samorządów oraz OPWiK. Osoby starsze, z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności mogą zamówić dostawę wody pod numerami telefonów:



Otwock: 797 638 105
Karczew: 797 957 899


Zachęcamy do śledzenia aktualnych komunikatów na stronach powiatu, miasta oraz OPWiK, a także do udostępniania tej informacji sąsiadom i bliskim.