Światowy Dzień Praw Konsumenta to dzień nas wszystkich, bo wszyscy jesteśmy konsumentami. Jako konsumenci jesteśmy ważni, gdyż stanowimy istotne ogniwo w złożonym łańcuchu gospodarki.
Dlatego głos konsumenta musi być słyszany, a prawa przestrzegane. Bez konsumenta, mającego zaufanie do funkcjonowania rynku, uczciwości i rzetelności przedsiębiorców, bez konsumenta zadowolonego z towarów i usług, za które płaci- nie ma rozwoju gospodarki.
Prawa konsumentów
- prawo do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- prawo do rzetelnej informacji,
- prawo do wyboru,
- prawo do wysłuchania głosu konsumenta,
- prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji,
- prawo do edukacji konsumenckiej,
- prawo do życia w zdrowym środowisku.
Z okazji Dnia Konsumenta, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, życzy mieszkańcom Powiatu Otwockiego wyłącznie udanych zakupów oraz świadomego uczestniczenia w szeroko oferowanym rynku dóbr i usług.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Przypominamy również, że konsumenci z terenu powiatu otwockiego, którzy potrzebują pomocy lub porady w sprawach konsumenckich, mogą ją uzyskać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Otwocku ul. Komunardów 10, wejście D, pokój 23, telefonicznie pod nr 22 6007210 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej rzecznik-konsumentow@powiat-otwocki.pl