Światowy Dzień Praw Konsumenta - 15 marca

Data: 12.03.2025 r., godz. 15.00    Liczba odwiedzających: 566

Światowy Dzień Praw Konsumenta to dzień nas wszystkich, bo wszyscy jesteśmy konsumentami. Jako konsumenci jesteśmy ważni, gdyż stanowimy istotne ogniwo w złożonym łańcuchu gospodarki.


Dlatego głos konsumenta musi być słyszany, a prawa przestrzegane. Bez konsumenta, mającego zaufanie do funkcjonowania rynku, uczciwości i rzetelności przedsiębiorców, bez konsumenta zadowolonego z towarów i usług, za które płaci- nie ma rozwoju gospodarki.


Prawa konsumentów



  1. prawo do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,

  2. prawo do rzetelnej informacji,

  3. prawo do wyboru,

  4. prawo do wysłuchania głosu konsumenta, 

  5. prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji, 

  6. prawo do edukacji konsumenckiej, 

  7. prawo do życia w zdrowym środowisku.


Z okazji Dnia Konsumenta, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, życzy mieszkańcom Powiatu Otwockiego wyłącznie udanych zakupów oraz świadomego uczestniczenia w szeroko oferowanym rynku dóbr i usług.


Powiatowy Rzecznik Konsumentów


Przypominamy również, że konsumenci z terenu powiatu otwockiego, którzy potrzebują pomocy lub porady w sprawach konsumenckich, mogą ją uzyskać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Otwocku ul. Komunardów 10, wejście D, pokój 23, telefonicznie pod nr 22 6007210  oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej rzecznik-konsumentow@powiat-otwocki.pl 


bezplatna pomoc konsumencka.jpg (177 KB)