Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
-zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów.
Rzecznik konsumentów może również:
-sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
-składać wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów,
-udzielać konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej,
-występować z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku działa wyłącznie na rzecz konsumentów, którzy są mieszkańcami Powiatu Otwockiego.
Porady i informacje udzielane są:
· osobiście,
· telefonicznie,
· drogą elektroniczną.
Wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach konsumenckich oraz zapytania wymagające pisemnej odpowiedzi dokonywane są na podstawie pisemnego wniosku wniesionego przez konsumenta (można skorzystać z formularza Wniosek o wystąpienie z interwencją).
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Otwocku podejmuje działania bez zbędnej zwłoki w kolejności wpływu spraw. Okres oczekiwania zależy ilości i charakteru (stopnia skomplikowania) prowadzonych spraw.
Poradnictwo konsumenckie, jak i wystąpienia w sprawach konsumenckich są bezpłatne.
Do pobrania:
Karta usług_rzecznik konsumentów-1.doc (5.56 MB)